ויסקי - זו הייתה השנה שהייתה - Duty Free Blog

ויסקי – זו הייתה השנה שהייתה

ויסקי – זו הייתה השנה שהייתה

2016 כבר כמעט מאחורנו וזה זמן מצויין לסיכומים. זו הייתה שנה טובה הן לחובבי הוויסקי והן לתעשייה עצמה, שמתחדשת ומשתנה כל הזמן,  מה שבסופו של יום, מאפשר לנו חובבי הוויסקי ליהנות ממותגים חדשים ומסקרנים.

לכבוד סוף השנה בחרתי את 5 המגמות שלדעתי היו החשובות ביותר בשנה שחלפה ושכמובן שנראה אותן ממשיכות להשפיע על התעשייה גם בשנה הבאה.

1. גיל זה לא הכל
תופעת מותגי הוויסקי ללא ציון של גיל על התווית היא תופעה המלווה אותנו מזה מספר שנים. לא ניכנס כרגע לסיבות שהביאו את חברות הוויסקי להשמיט את הגיל מהוויסקי, אבל מה שבטוח הוא שההתנגדות לעיניין בקרב חובבי הוויסקי הולכת ודועכת.

בתחילת הדרך, כאשר תופעה זו רק החלה, עיתונאי ויסקי רבים הבטיחו להחרים כל ויסקי שאין עליו ציון של גיל. חובבי ויסקי לא מעטים איימו שהם לעולם לא ירכשו ויסקי בלי ציון של גיל, אך מה לעשות שכניראה גיל זה חשוב אבל לא הכי חשוב. חובבי הוויסקי למדו והבינו כי גם אם לא מצויין הגיל של הוויסקי על הבקבוק הוויסקי יכול להיות נפלא.

בתמונה: חביות וויסקי במרתף יישון. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: מרתף יישון של חביות וויסקי. צילום: יחסי ציבור

2. העולם החדש של הוויסקי
אם עד לפני מספר שנים כל תעשיית הוויסקי התרכזה בארבע מדינות בלבד, כיום ניתן לראות יותר ויותר מדינות נכנסות למעגל יצרניות הוויסקי. לא רק סקוטלנד, אירלנד, קנדה וארה"ב מייצרות ויסקי. רשימה ארוכה של מדינות, משוודיה ועד אוסטרליה והודו, מייצרות כיום ויסקי משובח. וכמובן שאי אפשר לדבר על המדינות החדשות בלי לדבר על ישראל. מדינה צעירה עם שלוש מזקקות ויסקי

3. יפן
אחת התופעות המסקרנות והחשובות בתעשיית הוויסקי היא ללא ספק הוויסקי היפני. תעשייה יחסית צעירה, בת פחות ממאה שנה, אבל בעיני רבים מסמלת את הדבר הבא.

יש האומרים שבדיוק כמו שהיפנים השתלטו על תעשיית הרכב ועל תעשיית האלקטרוניקה- הוויסקי היפני יהיה הבא בתור. בינתיים הביקוש לוויסקי היפני רק הולך וגדל וההיצע נשאר מצומצם. אז אם אתם יכולים לשים את היד על ויסקי יפני – אל תחשבו פעמיים.

lost-spirits-distilling-whiskey-2

4. מזקקות בוטיק
תעשיית הוויסקי ממשיכה כל הזמן לגדול ולצמוח ויחד איתה גם המזקקות. בשנים האחרונות רוב המזקקות הגדולות והמפורסמות הגדילו את יכולת הייתור שלהם באופן משמעותי. אבל ככל שהגדולים גדלים כך גם מזקקות הבוטיק הקטנות הולכות ותופסות תאוצה. בשנה האחרונה ניתן למצוא בלא מעט מדינות מזקקות בוטיק חדשות אשר מאפשרות לחובבי הוויסקי ליהנות מוויסקי בוטיק איכותי בעבודת יד.

5. ידע זה כוח
תעשיית הוויסקי מבינה כיום שחובבי הוויסקי צמאים לא רק לוויסקי אלא גם לידע. חובבי ויסקי לא רק שותים אלא שמחים להבין מה הם שותים. תעשיית הוויסקי עסוקה יותר מתמיד בלהרוות את הצימאון הזה לידע.

אחת מההוכחות לעיניין היא התנועה הרבה של אורחים במרכזי המבקרים במזקקות השונות ברחבי העולם. ויסקי הוא מוצר מורכב, קסום ומעניין עם היסטוריה ארוכה וסיפורים לא מעטים. חברות הוויסקי מהגדולות עד לקטנות מקפידות להעביר את הידע לחובבי הוויסקי הצמאים.

 

אהבתם? שתפו!