ריח של פרסטיז': 10 עובדות שלא ידעתם על גוצ'י - Duty Free Blog

ריח של פרסטיז': 10 עובדות שלא ידעתם על גוצ'י

1. גוצ'י הוא מותג האופנה האיטלקי המצליח בעולם, היצרן היחיד מארץ המגף שנמנה על רביעיית מותגי היוקרה המיתולוגיים שמובילים את התחום כבר יובל שנים. שלושת המותגים האחרים, למקרה שתהיתם, הם שאנל, הרמס ולואי ויטון. כולם אגב מלבדו – צרפתיים.

2. בית האופנה נוסד על ידי גוצ'יו גוצ'י לפני 96 שנים בעיר פירנצה והחל את דרכו, בדומה לבית האופנה הצרפתי הרמס, כיצרן אוכפים ותיקים לרוכבי סוסים. רעיונית, הוא נוסד בהשראת מותגי המזוודות היוקרתיים של בונד סטריט בלונדון, בהם נתקל גוצ'י כשעבד כנער במלון סבוי היוקרתי שבעיר.

בתמונה: תיק של גוצ'י בהשראת דמות דיסני דונלד דאק. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: דוגמנית מדגימה תיק של גוצ'י בהשראת דונלד דאק. צילום: יחסי ציבור

3. מאז ועד היום, מוטיבים מעולם הרכיבה – בפרט ארכובות ופרסות סוס – מככבים בדוגמאות השונות של בית האופנה ובמטפחות המשי.

4. מוטיבים נוספים שמלווים את גוצ'י הם במבוק (בהשראת תיק היד המפורסם של הבית עם ידיות העץ המעוקלות), איורי פרחים בוטניים, המונגורמה החומה והמפורסמת (גוצ'יסימה שמה) ושימוש בבד קנבס, שבו השתמשו במקום בעור למשך מספר שנים בתקופת הצנע שאחרי מלחמת העולם השנייה.

בתמונה: בקבוק בושם במבו מבית גוצ'י לצד אריזתו על רקע לבן. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: בושם גוצ'י במבו במהדורה בלעדית לג'יימס ריצרדסון. צילום: יחסי ציבור

5. בשנות השמונים עבר מטה החברה למילאנו, במהלך שביסס את מקומה של העיר כמרכז עולמי לאופנה המתחרה בפריז, לונדון וניו יורק. מאז גוצ'י היא המציגה הגדולה והחשובה ביותר בשבוע האופנה המקומי.

6. גוצ'י הוא אחד מחמשת המותגים המחוקים בעולם, בפרט בתחום תיקי היד . מומחים מעריכים כי רק 1-2 מכל 20 תיקי גוצ'י הם מקוריים.

בתמונה: דוגמנית מבית גוצ'י עם חולצת טי שרט של המותג. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: דוגמנית מדגמנת את החולצה של גוצ'י מתוך הקולקציה העדכנית של המותג. צילום: יחסי ציבור

7. אותה תעשיית חיקויים שסבבה סביב המותג משנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת מהווה כיום מוטיב השראה מרכזי בעיצוביו של אלסנדרו מיקלה, המעצב הנוכחי של בית האופנה. המוזה החדשה של הבית, שמככב באינספור עיצובים בשנים האחרונות הוא הברווז המצויר של דיסני – דונלד דאק.

8. גוצ'י חווה תחייה מחדש בשנות התשעים, כאשר המעצב טום פורד קיבל לידיו את מושכות העיצוב. המהלך הפרובוקטיבי שהביא את המותג באותם שנים לכותרות היה ייצור הג'ינס היקר בעולם – מעל 1,000 דולר היה מחירו והוא כלל נוצות נדירות. המהלך הייחודי הוביל ליצירת נישה חדשה בתחום – ג'ינסים סופר-פרימיום בתג מחיר של מאות ואלפי דולרים.

9. הבושם הראשון של גוצ'י הושק ב-1974. הוא נקרא בפשטות "גוצ'י מס' 1" (Gucci No. 1) ויועד לנשים. מאז השיק הבית עשרות בשמים לנשים וגברים כשהמפורסמים שבהם הם – "גילטי" ו"פלורה".

בתמונה:בקבוק בושם פלורה מבית גוצ'י על רקע לבן. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: בקבוק בושם מיתולוגי,בושם פלורה של גוצ'י לצד אריזתו. צילום: יחסי ציבור

"גוצ'י נובילה" לגבר וסדרת הבשמים גוצ'י אנבי (Envy), שייצורם הופסק לפני כעשור, הם 2 מהבשמים המבוקשים ביותר קטגוריית הבשמים של איביי. אם מתגלגל אצלכם בחדר האמבטיה בקבוק כזה – רצוי סגור – הוא שווה הרבה כסף.  שתדעו.

10. מתחם הבשמים של דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון מחזיק את המבחר הגדול ביותר של בשמי גוצ'י בישראל. חלקם – ובראש ובראשונה בושם במבו החדש לאשה (שאותו פרסמה בין השאר השחקנית גל גדות) – נמכרים בחנות באופן בלעדי בישראל.

בתמונה: גל גדות על רקע ורוד לצד בושם של גוצ'י במבו. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: בקבוק בושם גוצ'י במבו על רקע הפרזנטורית גל גדות. צילום: יחסי ציבור

בנוסף, בימים אלו הושק בדיוטי פרי מתחם פופ אפ מיוחד של גוצ'י שסובב סביב בושם גוצ'י גילטי לגבר. במתחם ניתן להצטלם על כסא ספר-גברים שהובא במיוחד למקום. מי שמעלה את התמונה למדיות החברתיות בצירוף התיוג ABSOLUTEVENICE# משתתף בהגרלה לטיול זוגי לוונציה. שווה.

בתמונה: בקבוק בושם לגבר מבית גוצ'י. צילום: יחסי ציבור

בתמונה: בקבוק בושם גוצ'י גילטי אבסולו לצד אריזתו על רקע לבן. צילום: יחסי ציבור

 

אהבתם? שתפו!