יוקרתי ונפלא: הכירי את בושם לליק סוליי החדש - Duty Free Blog

יוקרתי ונפלא: הכירי את בושם לליק סוליי החדש

הסיבה שאני כל כך אוהבת בשמי נישה לא תמיד קשורה ספציפית לניחוח עצמו, אלא גם לסיפור של הבושם וכיצד הוא מתחבר עם התווים – סיפור שכמותו לא ניתן למצוא במוצרי בישום רגילים. ניחוחות נקשרים אצלנו בתודעה לזכרונות וחוויות ויש משהו בחיבור הזה שמרגיש לי כל כך טבעי וחוויה בלתי נפרדת מהבושם עצמו. באמצעות ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי - לונה פארק מסחרר של בשמים שרבים מהם מכבב כאן רק על המדפים כאן בחנות - אני זוכה להכיר סיפורים כאלה על בתי בישום מרתקים בכל פעם מחדש. למשל לליק סוליי - הבושם החדש של יצרן העל הצרפתי לליק (Lalique).

אמן הזכוכית המיתולוגי רנה לליק הוא מהיוצרים המשפיעים ביותר בתחומו אולי בכל הזמנים. מילדות גילה לליק אהבה לציור ואמנות וכבר כנער נרשם ללימודי ערב בתחום. בגיל 12 (!) שימש כמתמחה אצל תכשיטן צרפתי וכבר בגיל 25 פתח עסק משלו לאחר שעבד כפרילנס עבור בתי יוקרה נחשקים כמו קרטייה ובושרון. כבר בגיל 30 רנה לליק זכה להכרה כאחד האמנים המוערכים והמוכשרים בתחום עיצוב תכשיטים מזכוכית תכשיטי אר-נובו. עם השנים, סגנון האר נובו של לליק הפך לאר דקו והתאפיין בקווים חדים וצורות גיאומטריות מסותתות – מה שהפך לסימן ההיכר של המעצב. עם סימן ההיכר הזה לליק עיצב אפילו כנסיות וסמלים לרכבי יוקרה.

בושם לליק סוליי (צילום: לובה שרגא)

בתחילת המאה העשרים חבר אל פרנסואה קוטי בשיתוף פעולה שחולל מהפך בתעשיית הבשמים. לליק עיצב עבור קוטי כמה מבקבוקי הבושם האייקוניים של המאה ה-20, של גרלאן ונינה ריצ’י למשל. השניים הציגו את עולם הבישום כעולם נחשק, אסתטי ומורכב מחוויה שלא מתבססת באופן בלעדי על הניחוח עצמו. הבשמים בעיצוב יוצא הדופן הפכו למוצר שראוי לאסוף, כאשר חלק מהבקבוקים אפילו היו ממוספרים וחתומים (מיותר לציין שהיום הם נמכרים בסכומי עתק במכירות פומביות).

לפני רבע מאה (1994) החל בית הזכוכית שהקים ליצור לא רק עיצובי בקבוקים – אלא גם בשמים תחת חתימתו. בקבוקים רבים מתוך הליין מכילים מוטיבים כמחווה לבקבוקים ויצירות של רנה לליק מהעבר. לליק עצמו נפטר בשנת 1994 והנכדה שלו, שגם היא עוסקת ביצירות זכוכית, היא זו שבחרה להמשיך בדרכו וגם החליטה ליצור את ליין הבשמים תחת מטריית המותג. משנת 1994 ועד היום נוצרו 80 בשמים שונים תחת לליק מתוך עבודה עם האפים המובילים בתעשייה שמיועדים לנשים ולגברים.

הניחוח החדש ביותר של לליק הוא סוליי (SOLEIL) היפהפה, בושם שהמעטפת החיצונית שלו מאד מעידה בעיני על ההיסטוריה של לליק בייצור זכוכיות. הבושם לא פחות ממהמם ונראה כמו דקנטר מאשר בקבוק. השם סוליי (בצרפתית שמש) מתחבר בצורה מדויקת לתחושה שמקבלים מהרחת הבושם: ניחוח אוורירי, מרומם ומנצנץ. הדרך הכי טובה לתאר אותו היא כמו כוס שמפניה מבעבעת – ניחוח אופטימי שמרומם את מצב הרוח. גם הבושם וגם האריזה החיצונית נראים כמו שמש בוהקת.

בושם לליק סוליי (צילום: לובה שרגא)

בתווים העליוניים של הניחוח שקדים ותפוז. בלב הניחוח אגס, קפה, חלב, יסמין וקרמל ובתווי הבסיס ניתן למצוא פרלין ומאסק לבן.

עליי בהתזה ראשונה הבושם מרגיש מאוד הדרי, פירותי ומתקתק: מאוד נוכח ודומיננטי – ניחוח שמריחים למרחקים. כשהוא מתקבע על העור מרגישים פתאום את התווים הקולינריים של הבושם בשילוב עם אותם תווים חמימים שהיוו את נקודת הירייה שלו. הבושם הופך לחלבי, עשיר וטעים הודות לתווי הפרלין והקרמל. אין לי ספק שרבות מכן יאהבו את כל שלבי הבושם על העור, מההתזה הראשונה.

עלות הבושם היא 110$ ל-100 מ”לhttps://www.dutyfree.co.il/lalique_soleil_100ml_edp_natural_spray

אהבתם? שתפו!