הבשמים הנדירים שאתם חייבים להכיר - Duty Free Blog

הבשמים הנדירים שאתם חייבים להכיר

הדגשת הסגנון האישי והייחודי של כל אחת מאיתנו, הביאה בשנים האחרונות לפריחת תחום בשמי נישה אקסקלוסיביים, המיוצרים בשילובים יוצאי דופן של חומרי גלם נדירים. ארבעה מותגים שרקחו ניחוחות בלעדיים, יחידים ומיוחדים במינם

בעולם של ייצור המוני, הולך וגובר הרצון ליצור סגנון אינדיבידואלי, המשקף לא רק העדפות אישיות, אלא מאפשר גם ליצור בידול בינינו לבין אחרים.

אחד האמצעים ליצור זהות וסגנון ייחודיים הוא הבושם בו משתמשים. אביזר אופנה לכל דבר, עם ניחוח שמשתלב בלוק ומדגיש אותו – ורצוי נדיר ואקסקלוסיבי.

בשמי הנישה הם בשמים שמיוצרים מחומרי גלם מוקפדים, נדירים יחסית, תוך מתן דגש על שילובים יוצאי דופן. הם נמכרים בבקבוקים מרהיבים בעיצובם כשתג המחיר שלהם לרוב גבוה יותר מהמקובל. כמו כן, הם אינם נמכרים במבצעים, והמקומות בהם הם נמכרים נבחרים בקפידה.

הכירו 4 מותגים כאלה שמספרים כל אחד סיפור חד-פעמי ושיגרמו לכן להרגיש מיוחדות ולשדר נוכחות ייחודית ויוצאת דופן. כולם, כדאי לדעת, זמינים לרכישה בפעם הבאה שאתן מגיעות לדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון.

מרג'יאלה רפליקה: אוסף זכרונות
מותג הבישום רפליקה הוא חלק מבית האופנה הבלגי Maison Margiela. בית האופנה נוסד בשנת 1988 על ידי מעצב האופנה הבלגי מרטין מרג'יאלה, ומאז 2012 הוא מחזיק בתואר הרשמי Haute Couture מטעם Féderation Française de la Couture. שנתיים לאחר מכן מונה מעצב האופנה הידוע ג'ון גליאנו לעמוד בראש בית האופנה.

בית האופנה החל ליצור בשמים תחת המותג רפליקה בשנת 2012, כאשר התווית של כל בושם מציגה את תקופת היצירה שלו והמקור שלו. בעוד שהבקבוקים והתוויות עשויים להיראות פשוטים למראה, הקונספט של כל בושם ובושם הוא חד-פעמי: הבשמים נוצרו לפי זכרונות של מקומות, סיטואציות וחוויות. כך נקרא למשל BEACH WALK, אחד מעשרת הבשמים של המותג, אשר מחזיר באופן מיידי זיכרון של הליכה על שפת האוקיינוס, הודות לתווים של ברגמוט, פלפל ורוד, לימון, יאלנג יאלנג, חלב קוקוס ומושק. FLOWER MARKET הוא שמו של בושם אחר, והוא יוצר את התחושה שאנו נמצאות בפסטיבל פרחים, הודות לשילוב אקורד של עלים מעוכים עם פרזיה, יסמין מהודו, יסמין ממצרים וורד מגראס שבצרפת.

בושם פלאוור מרקט מבית רפליקה – מרטין מרג'יאלה

Montale: נגיעה מלכותית
בשנת 1991 עבר אמן הבשמים פייר מונטייל לערב הסעודית, שם החל לרקוח בעבודת יד בשמים למען המלכים, הנסיכים והנסיכות של בתי המלוכה הערביים. לאחר שנה חזר לפריז, במטרה להביא את ניחוחות המזרח לתרבות המערב. ביצירותיו הוא משלב בין חומרי גלם נדירים ובראשם אגרווד – שרף יקר ערך מערב הסעודית, בו נעשה שימוש במשך מאות שנים באמנות הבשמים המזרחית.

ייחודיות המותג באה לידי ביטוי גם בבקבוק העשוי אלומיניום, שהוכן במיוחד כדי להגן על התמציות מפני חשיפה לאור. אלה בקבוקים בנפח 160 מ"ל אך בתוכם יש 100 מ"ל של בושם, במטרה לאפשר לתהליך ההתפתחות של הבושם להימשך. צבעי הבקבוקים קשורים לאישיות של פייר ולמקורות ההשראה שלו באותה עת: בשנת 2006 הוא השיק את הבקבוק בצבע ורוד-פוקסיה; ב-2008 הבקבוקים הפכו חומים; ואילו ב-2012 – סגולים.
בין 18 בשמי המותג אפשר למצוא את WILD PEARS – בושם המשלב בין מתיקות האגס לבין ברגמוט, חבצלת העמקים ופרח הציפורן, אלגום, וניל ומושק לבן חושני. בושם בולט נוסף הוא OUDMAZING. הבושם משלב בין עץ האגרווד לבין תפוז וברגמוט, שילוב המועשר על ידי אגסים ותאנים, אירוס, יסמין ופאצ'ולי, עור, וניל, ענבים ורודים ומושק לבן.

בושם מונטאל

Creed: חומרי גלם נדירים
בית הבישום הוותיק פועל מאז שנת 1760, עת נרקח הבושם Royal English Leather – תמהיל של מנדרינה, ענבר אפור ואלגום – שהוזמן על ידי המלך ג'ורג' השלישי, שהוקסם מהניחוח של הכפפות שייצר המותג באותם הימים.

תהליך יצירת הבשמים, שעובר כבר שבעה דורות במשפחת קריד, מסתמך על טכניקת חליטה בת אלפי שנים, במטרה להפיק את חומרי הגלם הנדירים ויקרי הערך של כל בושם. בית הבשמים Creed פועל מחנות היוקרה שלו ברובע השמיני בפריז, ובין 22 בשמי המותג אפשר למצוא את Original Santal, בושם לנשים שנרקח בהשראת המזרח הרחוק ומשלב עץ אלגום הודי עם קינמון, וניל חם ופולי טונקה; ואת הבושם Neroli Sauvage, שנוצר בהשראת מסיבות הקיץ העליזות שערכה במאה ה-17 הדוכסית מנרולה, עיר קטנה ליד רומא. בהתאם, הבושם משלב את הניחוח החם של הענבר האפור עם החריפות של הוורבינה וניחוח הדרים, והוא מיועד לגברים ולנשים.

בושם אייריש טוויד מבית קריד

 

Tiziana Terenzi: מסע האש
סיפור המותג האיטלקי מתחיל בסיפור אהבה איטלקי מלא תשוקה שהולד את המותג הזה שמוכר במכורתו בזכות נרות ריחניים ובשמי בוטיק. כיום מנוהלת החברה על ידי הדור השלישי, טיציאנה – על שמה קרויה החברה – ופאולו.  מאז הוקמה החברה בשנת 1968 ועד היום, הושקו שש קולקציות של בשמים, כל אחת מכילה מספר בשמים שונים.

קולקציית Fire משלבת ארבעה בשמים, המגלמים את ארבעת שלבי מסע האש. ביניהם אפשר למצוא את הבושם Kirke, שנוצר בהשראת שיט סביב האיים הקיקלאדים של יוון, ומשלב תווים חמים וחושניים של לילה צופן סודות בישימון, עם ניחוח מרגיע של תבלינים והכוח המשכר של הוורדים. אחד הבשמים הבולטים בקולקציית Luna של המותג הוא Ursa, בושם היוצר ניחוח משכר של אדמה ושורשים עם רעננות של מים, אשר נוצר בהשראת הקסם של הירח האדום.

אהבתם? שתפו!